REGULAMIN
SPRZEDAŻY
Produkty elektroniczne oraz usługi oferowane na stronie sprzedawane są
przez Sławomira
Morela prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą
Sławomir Morel – FizjoSławek wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii, pod
nr NIP: 6443565460, REGON: 521274984, adres do korespondencji: ul. Wybickiego
11/118, 41-219 Sosnowiec, zwanego dalej Sprzedawcą. Możesz skontaktować się ze
mną e-mailowo pisząc na adres e-mail: kontakt@fizjoslawek.pl lub telefonicznie: 605498209.
I.
Podstawowe
pojęcia
1. Wyjaśnienie podstawowych pojęć:
1)
Cena – wartość wyrażona w
jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w przypadku
treści/usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości;
2)
Dni
robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od
pracy;
3)
Dostawa
– oznacza dostarczenie Klientowi Produktu przez Sprzedawcę; Klient nie ponosi
kosztów dostawy produktów elektronicznych i usług;
4)
Klient
– podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu produktów
elektronicznych, bądź usług oferowanych przez Sprzedawcę, tj. osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych
przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, a także jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży, lub umowę
o świadczenie usług ze Sprzedawcą;
5)
Konsument
– osoba fizyczna, która dokonuje zakupu do celów, które nie są bezpośrednio
związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
6)
Oferta – propozycja sprzedaży
zawierająca istotne elementy Produktu (m.in. opis produktu, indywidualna
propozycja Sprzedawcy);
7)
Przedsiębiorca – osoba fizyczna,
osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna
ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność
gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
8)
Przedsiębiorca
na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną
z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada
ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji
o Działalności Gospodarczej;
9)
Produkt
– jest to produkt, bądź usługa oferowane przez Sprzedawcę na stronie, które
mogą być przedmiotem umowy sprzedaży, bądź umowy o świadczenie usług;
10) Produkt elektroniczny – treść cyfrowa,
którą Klient otrzymuje w ramach zakupu,
a która przybiera postać pliku elektronicznego; format pliku zależny jest od
zawartości materiału (np. e-book, inne materiały w formie pdf, bądź
audio/wideo);
11)
Trwały nośnik – materiał lub narzędzie do
przechowywania informacji, które pozwalają na dostęp do tych informacji w
przyszłości (przez czas niezbędny do realizacji celów, jakim te informacje
służą) i umożliwiają odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej
postaci;
12)
Umowa – wzajemne uzgodnienia Sprzedawcy i
Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki;
13) Usługa – usługi świadczone przez
Sprzedawcę, które mogą być przedmiotem zamówienia (np. webinary, warsztaty
organizowane w formule stacjonarnej);
14) Usługa
cyfrowa – usługa pozwalającą Klientowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie,
przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie
z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez
konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za
pomocą takich danych;
15) Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży;
16) Sklep/Strona – strona dostępna pod
adresem: www.fizjoslawek.pl, na której prowadzona jest sprzedaż produktów
elektronicznych oraz usług przez Sprzedawcę.
II.
Postanowienia
ogólne
1.
Regulamin
określa warunki zawarcia:
1)
umowy
sprzedaży produktów elektronicznych oferowanych przez Sprzedawcę,
2)
umowy o
świadczenie usług przez Sprzedawcę.
2.
Warunki
realizacji umowy sprzedaży oraz umowy o świadczenie usług określa Regulamin
oraz szczegółowy opis wskazany przy opisie Produktu.
3.
W
przypadku rozbieżności między niniejszym Regulaminem, a opisem Produktu, za
obowiązujący należy uznać opis Produktu.
4.
Ceny są
cenami brutto i zawierają wszystkie podatki wymagane przepisami prawa.
5.
Umowa
sprzedaży produktów elektronicznych zostaje zawarta z chwilą dokonania
skutecznej płatności. Po zawarciu umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi także
jej warunki, tj. Regulamin sprzedaży.
6.
Umowa o
świadczenie usług zostaje zawarta z chwilą dokonania skutecznej płatności oraz
z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.
Po zawarciu umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi także jej warunki, tj.
Regulamin sprzedaży (o ile nie zostały wcześniej udostępnione).
7.
Klient
otrzymuje dostęp do Produktu, na okres wskazany w opisie produktu. W ww.
okresie Sprzedawca gwarantuje Klientowi aktualność porad i wytycznych oraz
dostęp do Produktu.
8.
Klient
przyjmuje do wiadomości, iż produkty i usługi świadczone przez Sprzedawcę nie
dają gwarancji odniesienia skutku oczekiwanego przez Klienta z uwagi na
złożoność czynników determinujących stan zdrowia i mających wpływ na efekt
porad udzielanych przez Sprzedawcę.
9.
Produkty i
usługi świadczone przez Sprzedawcę mają charakter wyłącznie informacyjny oraz
edukacyjny i nie mogą zastępować indywidualnej porady medycznej, leczenia lub
terapii realizowanej przez lekarza, fizjoterapeutę lub inną osobę udzielającą
świadczeń zdrowotnych, w szczególności nie mogą zastępować diagnozy lekarskiej
lub diagnostyki funkcjonalnej. Produkty i usługi świadczone przez Sprzedawcę
nie ustalają relacji pacjent – osoba udzielająca świadczenia zdrowotnego (np.
lekarz, fizjoterapeuta itp.) pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą lub Klientem, a
osobą udzielającą informacji
w ramach danego produktu lub usługi.
10. Przed przystąpieniem do korzystania z
produktów i usług świadczonych przez Sprzedawcę, Klient zobowiązany jest we
własnym zakresie skonsultować się
z właściwym lekarzem, fizjoterapeutą lub inną odpowiednią osobą udzielającą
świadczeń zdrowotnych i ustalić, iż brak jest przeciwwskazań do stosowania
wskazówek i porad Sprzedawcy.
III.
Cena
1. Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie
podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji gdy Sprzedawca
wskazał jednoznacznie, że cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć
podatek VAT.
2. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek
obniżenia ceny Produktu.
3. Ceną najniższą jest najniższa cena za Produkt,
która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku
produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną
najniższa jest ceną najniższą obowiązującą w okresie od dnia rozpoczęcia
oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.
4. W przypadku obniżenia ceny Produktu, który ulega
szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin przydatności – obok ceny za Produkt,
Sprzedawca uwidacznia także informację o cenie sprzed pierwszego zastosowania
obniżki.
IV.
Zasady
zakupu Produktów
1.
Zamówienia
na Produkty mogą być dokonywane przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2.
Płatności
za Produkty można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu
elektronicznego, poprzez BLIK, kartą płatniczą lub kredytową.
3.
Płatności
mogą być także dokonywane za pośrednictwem serwisu iMoje.
4.
W
przypadku gdy przy opisie Produktu nie wskazano inaczej, płatności należy
dokonać niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
5.
W celu
zakupu Produktów należy:
1)
wybrać
Produkty, które chce się kupić spośród opcji dostępnych na Stronie poprzez
kliknięcie „dodaj do koszyka”,
2)
po
wybraniu Produktów należy wskazać wymagane informacje (np. dane Klienta, formę
płatności),
3)
przed
zaakceptowaniem zamówienia, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrane
Produkty oraz o innych dodatkowych kosztach wynikających ze złożonego
zamówienia,
4)
po
zapoznaniu się z ww. informacją o zamówieniu, Klient powinien potwierdzić, że
składa zamówienie,
5)
Klient
dokonuje płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności
w sposób przewidziany dla tego modelu płatności,
6)
Klient
otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia,
7)
Klient
otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji.
Zasady
zakupu Produktu w postaci warsztatów organizowanych w formule stacjonarnej
6.
Zakup Produktu w postaci warsztatów
organizowanych w formule stacjonarnej lub innych produktów może odbywać się również
w inny sposób niż za pośrednictwem
Sklepu, np. drogą elektroniczną za pomocą e-maila. W takim wypadku należy:
1)
wybrać
Produkt/-y, które chce się kupić oraz zapoznać się z opisem;
2)
po wybraniu Produktów należy wskazać
wymagane przez Sprzedawcę informacje (np. dane Klienta, sposób płatności);
3)
przed zaakceptowaniem zamówienia zapoznać
się z informacją o łącznej cenie za wybrane Produkty, w tym za dostawę oraz o
innych dodatkowych kosztach, wynikających ze złożonego zamówienia (o ile
dotyczy);
4)
zaakceptować
przedstawione przez Sprzedawcę warunki współpracy w ramach zamówienia, w tym
Regulamin oraz dokonać płatności za zamówienie zgodnie
z wybranym sposobem płatności. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle
potwierdzenie złożenia zamówienia.
7.
Po
zawarciu Umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie
zostały przekazane przed zawarciem Umowy.
8.
W
przypadku zakup Produktu w postaci warsztatów organizowanych w formule
stacjonarnej Sprzedawca oferuje Klientowi następujące modele płatności:
1)
płatność
jednorazowa – w takim wypadku płatności należy dokonać niezwłocznie po złożeniu
zamówienia,
2)
płatność
w dwóch ratach – w takim wypadku płatności pierwszej raty stanowiącej zaliczkę
należy dokonać niezwłocznie po złożeniu zamówienia. Zaliczka stanowi 30%
wartości zamówienia. Pozostałą kwotę tj. drugą ratę, należy wpłacić nie później
niż 30 dni przed datą rozpoczęcia warsztatów; Płatność w dwóch ratach jest
możliwa, gdy do dnia rozpoczęcia warsztatów pozostało więcej niż 30 dni.
V.
Konto
Użytkownika
1.
Konto
Użytkownika – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na
jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu
umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.
2.
W celu
utworzenia Konta Użytkownika, Klient dokonuje nieodpłatnej rejestracji
wypełniając formularz rejestracyjny i ustawiając indywidualne hasło do Konta.
3.
Klient
może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Sprzedawcy, przy czym
w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta przez Sprzedawcę, może ono
zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania. Klient wysyła do Sprzedawcy w
tym celu
e-mailem oświadczenia o rozwiązaniu umowy. Analogiczne zastosowanie ma to do
rozwiązania umowy przez Sprzedawcę.
4.
Rejestracja
jest konieczna do złożenia zamówienia przez sklep internetowy, a także do
korzystania z produktów elektronicznych bądź usług (o ile wskazano to w
zamówieniu).
VI.
Termin
otrzymania produktu elektronicznego oraz zasady realizacji usługi
Produkty elektroniczne
1.
Zakupiony
produkt elektroniczny będzie udostępniony Klientowi niezwłocznie po zakupie,
nie później niż w ciągu 48 godzin od chwili dokonania skutecznej płatności
poprzez udostępnienie go Klientowi w ramach Konta Użytkownika lub przesłanie na
adres e-mail Klienta linku do pobrania/odtworzenia Produktu lub poprzez
przesłanie Produktu jako załącznik do maila.
Realizacja usług w postaci szkoleń
(webinar)
2.
Dokonując
zakupu usługi w postaci szkolenia (webinaru), Klient zapewnia sobie możliwość
uczestniczenia w wydarzeniu.
3.
Szczegółowe
informacje dotyczące terminu, czasu trwania oraz programu szkolenia znajdują
się w opisie usługi.
4.
W
przypadku dokonania zakupu szkolenia niezbędne podanie jest przez Klienta
adresu mailowego w celu umożliwienia Sprzedawcy kontaktu z Klientem.
5.
Sprzedawca
przed rozpoczęciem szkolenia prześle Klientowi link z dostępem do platformy na
której zorganizowane zostanie szkolenie.
Organizacja warsztatów w formule
stacjonarnej
1. Dokonując zakupu Produktu w postaci
warsztatów organizowanych w formule stacjonarnej, Klient zapewnia sobie
możliwość uczestniczenia w wydarzeniu.
2. W przypadku dokonania zakupu Produktu w
postaci warsztatów organizowanych
w formule stacjonarnej niezbędne podanie jest przez Klienta adresu mailowego w
celu umożliwienia kontaktu z Klientem przez Sprzedawcę.
3. Warsztaty prowadzone są stacjonarnie w formie warsztatów grupowych lub
indywidualnych – zgodnie z opisem produktu. Warsztaty organizowane są w lokalu
pod adresem: ul. Jedności 10, 41-219 Sosnowiec lub w innym miejscu wskazanym w
opisie produktu.
4. W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia na warsztaty indywidualne,
szczegółowe zasady ich organizacji zostaną uzgodnione przez Strony w drodze
odrębnych ustaleń.
5. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań, które powinien spełnić Klient,
aby móc przystąpić do warsztatów, czasu ich trwania, programu oraz minimalnej
liczby uczestników (w przypadku warsztatów grupowych) znajdują się w opisie produktu.
6. Warsztaty mają charakter praktyczny.
Ćwiczenia podczas realizacji warsztatów uczestnicy wykonywać będą na innych
uczestnikach z grupy, na co uczestnicy wyrażają zgodę. Prowadzący będzie
demonstrować ćwiczenia na uczestnikach, na co również uczestnicy wyrażają
zgodę.
7. Warsztaty zostaną przeprowadzone zgodnie
z harmonogramem. Harmonogram warsztatów znajduje się w opisie produktu.
8. Celem warsztatów jest poszerzenie posiadanej wiedzy specjalistycznej
przez Klienta. Ukończenie warsztatów nie wiąże się ze zdobyciem dodatkowych
uprawień formalnych przez Klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za
wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas warsztatów przez uczestników.
9. W przypadku gdy Kupujący wykupił dostęp do warsztatów, ale nie może w
nich uczestniczyć, ma on prawo do przekazania dostępu do wydarzenia inne
osobie. Chcąc skorzystać z prawa, o którym mowa powyżej, Kupujący musi:
1) powiadomić Sprzedawcę o tym co najmniej na 30 dni przed terminem
planowanych warsztatów i przekazać mu informacje, o których mowa w ust. 2;
2) wskazać Sprzedawcy osobę, której zamierza przekazać dostęp do wydarzenia
w celu uwzględnienia jej na liście uczestników i udzielenia mu niezbędnych
informacji.
VII.
Zmiana/odwołanie
terminu usługi (np. szkolenia/warsztatów) przez Sprzedawcę
1.
Sprzedawca
jest uprawniony do zmiany terminu realizacji szkolenia/warsztatów z ważnych
przyczyn (np. choroba osoby prowadzącej szkolenie). Klient zostanie
niezwłocznie poinformowany o nowym terminie szkolenia.
2.
O braku
możliwości uczestnictwa w szkoleniu/ warsztatach w nowym terminie, Klient
powinien powiadomić Sprzedawcę niezwłocznie po uzyskaniu informacji w tym
zakresie (nie później niż w terminie 24 h od otrzymania informacji od
Sprzedawcy).
3.
W
przypadku, gdy z powodu zmiany terminu Klient nie może uczestniczyć w szkoleniu/
warsztatach, Sprzedawca według wyboru Klienta:
– dokona zwrotu
kosztów w formie vouchera do wykorzystania w Sklepie,
– lub dokona zwrot
kosztów bezpośrednio na rzecz Klienta.
VIII.
Wizerunek Klienta
1.
Sprzedawca może utrwalać przebieg szkoleń/ warsztatów dla celów
dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych usług i
produktów Sprzedawcy.
2.
Wizerunek Klienta/ Uczestnika – jeśli w
szkoleniu/warsztatach uczestniczy inna osoba niż Klienta, może być użyty do
różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a
także zestawiony z wizerunkami innych osób, może być uzupełniony towarzyszącym
komentarzem, natomiast nagranie filmowe
i dźwiękowe z jego udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane
do innych materiałów powstających w celach dokumentacyjnych, sprawozdawczych,
reklamowych. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności
rozpowszechnianie w Internecie (w tym na portalach społecznościowych takich
jak: Facebook, Instagram, YouTube (m.in. w ramach profilu Sprzedawcy czy na
stronie internetowej Sprzedawcy) lub w innych materiałach stworzonych do celów
dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.
IX.
Materiały
1.
Produkty
oraz materiały udostępniane przez Sprzedawcę w czasie szkolenia/warsztatów są
dostępne dla Klienta przez okres wskazany przy opisie Produktu.
2.
Zakupione
Produkty, a także materiały udostępniane przez Sprzedawcę w czasie
szkolenia/warsztatów mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny
użytek.
3.
Nieuprawnione
jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie
w jakikolwiek sposób nagrań oraz innych informacji i materiałów zakupionych lub
udostępnionych przez Sprzedawcę
4.
Produkty
elektroniczne, szkolenia, a także udostępniane materiały, w całości jak
i poszczególne ich elementy: graficzne, multimedialne, tekstowe, objęte są
ochroną przewidzianą przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Prawami autorskimi do treści szkoleń i materiałów dysponuje Sprzedawca bądź
inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały
mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
X.
Niezgodność
Towaru z Umową
1. Niniejszy rozdział określa zasady
odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową zobowiązującą do
przeniesienie własności Produktu na Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach
konsumenta.
2. Do umów zobowiązujących do przeniesienia
własności produktu, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz
umów o dzieło będącej produktem, nie stosuje się przepisów działu XI księgi
trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, a
jedynie ustawę o prawach konsumenta. Szczegółowe informacje dot. ww. zasad
znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na
celu ich ograniczenia lub zmiany.
XI.
Dodatkowe
uprawnienia Klienta dotyczące Treści/Usługi Cyfrowej
1. Niniejszy rozdział określa uprawnienia
Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w przypadku umów na
dostarczenie treści/ usługi cyfrowej zawartych od dnia 1 stycznia 2023r.
Szczegółowe informacje dot. uprawnień Klienta określają przepisy ustawy o
prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub
zmiany.
2. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
niezgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do zgodności z umową lub
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
3. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do
zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
4. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności z umową jest
niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
2) Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej do zgodności z umową;
3) brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że
Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z
umową;
4) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności
wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do
zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta.
5. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść
cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak
zgodności z umową jest nieistotny.
6. Jeżeli Klient nie otrzymał treści lub usługi
cyfrowej, Klient informuje o tym Sprzedawcę. W przypadku ich niedostarczenia
niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie,
Klient może odstąpić od umowy.
7. Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do
dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
1) Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności
wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
2) Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia
umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Klienta, a Sprzedawca nie dostarczył
jej w tym terminie.
8. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się,
jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem
materialnego nośnika.
9. Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności
Produktu z umową lub związaną z uprawnieniami dot. świadczenia usług
cyfrowych/treści cyfrowych, wysyłając ją na adres Sprzedawcy wskazany w
Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać
dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania
związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji
uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może
złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do
niniejszego Regulaminu. Niniejsza procedura ma odpowiednie zastosowanie do
uprawnień wynikających z pkt. X Regulaminu.
10. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14
dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów
szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w
inny sposób wskazany przez Klienta.
XII.
Odstąpienie
od Umowy:
1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od
umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą
działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni
z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W
celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować
Sprzedawcę o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub
pismo na adres wskazany w Regulaminie. Więcej informacji o prawie odstąpienia
znajduje się w załączniku nr 1 i 2 do Regulaminu.
3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w
przypadku umowy o:
1) o świadczenie usług, za które Klient jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych
na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody;
4. Klient, o którym mowa w ust. 1 ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z
niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonalności Produktu.
5. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient powstrzymuje się od korzystania z
tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
XIII.
Warunki
techniczne
1.
Sprzedawca
oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania
i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci
powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące
tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do
Klienta z prośbą
o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
2.
W celu
złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta
poczty elektronicznej.
3.
Aby
uzyskać dostęp do zakupionych Produktów, konieczne jest posiadanie przez
Klienta urządzenia z aktualną przeglądarką internetową wspieraną przez
producenta
z dostępem do Internetu oraz konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego
konta poczty elektronicznej.
4.
W
przypadku gdy zakupiony produkt zawiera dostęp do udziału w transmisjach w
formie transmisji on-line za pomocą określonej platformy, do korzystania z
produktu, konieczne będzie uzyskanie przez Klienta dostępu do ww. platformy.
5.
Z
uwagi na to, że zakupione produkty elektroniczne mogą być w formacie PDF*,
epub*, mobi* mp3*, mp4*, Klient musi posiadać dostęp do programów, które obsługują
wymienione pliki.
XIV.
Prawa
autorskie i licencje
1. Wszelkie materiały udostępniane przez
Sprzedawcę, w tym Produkty elektroniczne i Usługi, teksty, zdjęcia, grafiki,
multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie
autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje
Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią
licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o
inną podstawę prawną.
3. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę
mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic
innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie,
udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza
zakresem dozwolonego użytku.
4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej
licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń
terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego
Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w
cenie.
5. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w
niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo
domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie
może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
6. Klient ma prawo do korzystania z materiałów na
następujących polach eksploatacji:
1) w zakresie zapisu utworu oraz wydruku – zapis
techniką cyfrową na Koncie Użytkownika lub w inny sposób dozwolony przez
Sprzedawcę; wydruk może być dokonany na własne potrzeby korzystania z
materiałów;
2) modyfikacji utworu na własne potrzeby w zakresie
wynikającym ze wskazówek, instrukcji/instrukcji wideo, komentarzy.
XV.
Zmiana
umowy
1.
Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Umowy i Regulaminu
z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa
w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści
niniejszego Regulaminu i Umowy, w szczególności zmianą przepisów Kodeksu
cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń
sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom.
2.
O każdej
zmianie Umowy i Regulaminu, Klient zostanie powiadomiony e-mailowo lub pisemnie
nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmian.
3.
Sprzedawca
zawiadamiając o zmianach, o których mowa w ust. 1, informuje o tym, że jeżeli
przed datą wejścia w życie zmian Klient nie zgłosi Sprzedawcy sprzeciwu wobec
tych zmian, uznaje się, że Klient wyraził na nie zgodę.
4.
Klient ma
prawo przed dniem wejścia w życie zmian wypowiedzieć umowę ze skutkiem
natychmiastowym.
5.
W
przypadku, gdy Klient zgłosi sprzeciw wobec zmian, ale nie dokona wypowiedzenia
umowy, umowa ta rozwiązuje się z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie
zmian Regulaminu.
6.
Zmiany, o
których mowa w ust. 1-5 nie dotyczą umów zawartych i zrealizowanych przed
planowanym dniem wejścia w życie zmian.
XVI.
Postanowienia
końcowe
1.
Informacje
zawarte na stronie internetowej Sprzedawcy nie stanowią oferty Sprzedawcy w
rozumieniu Kodeksu Cywilnego w przypadku gdy zgodnie z Regulaminem, do zawarcia
umowy dochodzi po przesłaniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia, a jedynie
zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży w sposób opisany
w niniejszym Regulaminie.
2.
W
przypadku gdy Klient jest spoza Polski, powinien poinformować Sprzedawcę
wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było
rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.
3.
W ramach
korzystania z produktów zabrania się dostarczania informacji o charakterze
bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub
naruszający dobra osobiste osób trzecich.
4.
Polubowne
rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość
zwrócenia się do:
1)
stałego
polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej umowy,
2)
wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a
Sprzedawcą,
3)
powiatowego
(miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której
statutowych zadań należy ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy
lub ma prawo,
4)
skorzystać
z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.
5.
Do spraw
nieuregulowanych stosuje się m.in. Kodeks cywilny, ustawę – Prawa konsumenta,
ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
6.
Zasady
dotyczące ochrony danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Mają
Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14
dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umów o świadczenie usług)/ od dnia, w
którym weszli w Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Państwa – weszła w posiadanie rzeczy, a w przypadku
rzeczy dostarczanych partiami – z dniem wejścia w posiadanie ostatniej z
rzeczy. W przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony –
z chwilą wejścia w posiadanie pierwszej z rzeczy przez Państwa lub osobę
trzecią – wskazaną przez Państwa (inną niż przewoźnik).
Aby
skorzystać z prawa odstąpienia od umowy muszą Państwo poinformować nas o swojej
decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Nasze dane
do kontaktu: Sławomir Morel – FizjoSławek,
adres e-mail: kontakt@fizjoslawek.pl lub telefonicznie: 605498209.
Mogą
Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali
Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki
odstąpienia od umowy
W
przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane
od Państwa płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni
od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa
odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich
samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w
każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Jeżeli
zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu
świadczeń spełnionych do tej chwili, w której poinformowali nas Państwo o
odstąpieniu od niniejszej umowy.
Załącznik nr 2
Nasze dane do kontaktu: Sławomir Morel – FizjoSławek, adres e-mail: kontakt@fizjoslawek.pl lub telefonicznie: 605498209.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz
ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Odstępuję od umowy z dnia*…
dotyczącej*/polegającej na*…..
Imię i nazwisko, adres Klienta* … Podpis*… (o ile
wysyłane w wersji papierowej)
Data
…………………………………………………
* uzupełnić
Załącznik nr 3
Nasze
dane do kontaktu: Sławomir Morel – FizjoSławek,
adres e-mail: kontakt@fizjoslawek.pl lub telefonicznie: 605498209.
FORMULARZ REKLAMACJI
(wypełnij
formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji dot. niezgodności Towaru z
Umową)
Dotyczy
zamówienia nr: _________ z dnia ____
Dotyczy
produktu: _____________ [opis produktu]
Informuję,
iż zakupiony przeze mnie towar jest niezgodny z umową. Niezgodność Towaru z umową polega na: _____________ Niezgodność została stwierdzona w dniu
_______________
Z
uwagi na powyższe, proszę o: _____________ (wskazać roszczenie).
Imię i nazwisko, adres Klienta* … Podpis*… (o ile
wysyłane w wersji papierowej)
Data ………………….* uzupełnić